DAMOL

DAMOL
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه ها
  • 16 Ordibehesht 94، 20:57 - علی رضا
    ;)
نویسندگان

هائه موسو (به هانجا: 解慕漱) (به هانگول: 해모수) به گفته برخی مورخین پدر موسس گوگوریو یعنی جومونگ می‌باشد. هموسو اولین رهبر گروه دامول بود. گروه دامول گروهی بودند که برای نجات مردم چوسان از دست امپراطوری پر قدرت هان بسیار تلاش کردند و از هائه موسو به عنوان رهبری دلیر و شجاع یاد میکردند وجود هائه موسو به سربازان گروه دامول روحیه ای وصف ناپزیر میداد. آشنایی هائه موسو بایوها به زمان نجات دادن هائه موسو از مرگ به دست یوها باز میگردد.

امپراطوری هان برای سر هائه موسو جایزه تعیین کرده و اعلام کرده بود هر که وی را پناه دهد کشته خواهد شد و به دلیل اینکه قبیله ی هابک هائه موسو را پناه داده بود به دست سربازان هان نابود شد و یوهوا دختر رئیس قبیله هابک به بردگی گرفته شد. در راه انتقال یوهوا به کشور هان گوموا شاهزاده ی آن زمان کشور بویو وی را از دست سربازان هان نجات می‌دهد و به بویو می‌رود. سپس یوهوا به مقر سربازان دامول و پیش هائه موسو برمیگردد و در آنجا باهم ازدواج میکنند و یوهوا، جومونگ را باردار میشود.

هائه موسو به کوک گوموا دوست صمیمی اش با کشور بویو متحد میشود تا به امپراطوری هان حمله کنند اما امپراطور بویو (هائه بورو) خیانت میکند و با کشور هان هم‌دستی کرده نقشه‌ی هائه موسو را لو میدهد و در نهایت در روز جنگ هائه موسو دستگیر میشود اما گوموا موفق میشود وی را نجات دهد ولی در راه فرار هائه موسو کشته میشود و یوهوا به عنوان همسر دوم گوموا در قصر بویو ساکن میشود و جومونگ را بزرگ میکند.

در حالی که همه فکر میکردند هائه موسو کشته شده 20 سال بعد سرنوشت باعث میشود که جومونگ و هائه موسو که در یک غار زندانی بوده همدیگر را ببینند و جومونگ از هائه موسو شمشیر زنی و کمان داری حرفه‌ای را یاد میگیرد و سرانجام هائه موسو به دست دائه‌سو برادر ناتنی جومونگ کشته میشود. ماه‌ها و یا سال‌ها بعد وقتی جومونگ میفهمد که هائه موسو پدرش بوده بسیار ناراحت میشود و تصمیم میگیرد که راه پدرش را ادامه دهد و گروه دامول را تشکیل میدهد و به نجات مردم چوسان میپردازد.

جومونگ با کمک سوسونو (نامزد جومونگ و دختر ارباب یوتابال تاجر) کشور گوگوریو را تاسیس میکند.